شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

شهید محمد حسن (مسعود) رضایی

شهید محمد حسن (مسعود) رضایی

     شهید محمد حسن (مسعود ) رضایی در سال 1341 از یک خانواده‌ی مومن و مذهبی در تهران دیده به جهان گشود. خانواده‌ای روحانی که عشق به اسلام، قرآن و اهلبیت (ع) باعث شد تا ایشان هم از همان بدو کودکی با روح معنویات و فرایض دینی آشنا شود. شهید محمد حسن دوران تحصیلاتِ پایه تا سطح هنرستان را در مدارس تهران گذراند و موفق به اخذ دیپلم فنی اتومکانیک شد.

     شهید در سال 56 با اوج گرفتن انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌های انقلاب حاضر می‌شد. با الهالم گرفتن از رهبری‌های حضرت امام خمینی (ره)، تمسّک به مقام شامخ ولایت فقیه را در برنامه های خود قرار داد. با همرزمان خود در اشاعه‌ی فرهنگ انقلاب اسلامی و ولایت فقیه کوشش‌های زیادی نمود. تشکیل کتابخانه، پخش اطلاعیه‌ها، جذب جوانان به مسجد، شرکت در راهپیمایی‌ها و مراسم مذهبی از جمله کارهایی بود که با شوق و ذوق زیادی انجام می‌داد. همراه با دوستانش در مدرسه مسوولیّت انجمن اسلامی مدرسه را بر عهده گرفت. خیلی به فرایض دینی اهمیّت می‌داد. در قنوتش بیشتر این دعا را می خواند: اللهم الرزقنا التوفیق شهاده فی سبیلک

     در سال 1361 به عضویّت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. وقتی عضو رسمی سپاه شد احساس مسوولیّت بیشتری می‌کرد. در پادگان امام حسین (ع) به آموزش بسیجیان می‌پرداخت و هم زمان به جبهه‌های حق بر علیه باطل هم رفت و آمد داشت. بعد از آن در قسمت اطلاعات و عملیّات لشکر 10 سیدالشهدا (ع) به فعّالیّت خود ادامه داد. در ادامه مسوول گروه شد. در اکثر عملیّات‌های کوچک و بزرگ شرکت می‌کرد. از جمله: فتح المبین، رمضان، بدر، خیبر، والفجرها، کربلاها و عاشورا که در برخی از عملیّات‌ها از ناحیه‌ی ریه و چشم دچار عارضه‌ی شیمیایی شده بود. بالاخره در تاریخ 14/12/65  در عملیّات کربلای 5 از ناحیه‌ی سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت و روح پر فروغش به ملکوت اعلی پیوست. در تاریخ 3/1/66 پیکر مطهرش پیدا می‌شود و در تاریخ 4/1/66 در مدفن ابدی‌اش در قطعه‌ی 29  بهشت زهرا آرام می‌گیرد.

     فرازی از وصیّت نامه‌ی شهید محمد حسن رضایی: اگر مقاومت کنیم و ایمان به خدا داشته باشیم، هیچ قدرتی نمی‌تواند به ما ضربه بزند. به بچّه‌ها بگویید در محور (سنگر جبهه)مقاومت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد