شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

کابوی Cowboy من

کابوی Cowboy من این روزها مریض است و من در دل شوری دارم. نمی دانم چه به سرش خواهد آمد. برخی پرستارک ها که انگاری روی کابوی من می خواهند آزمایش پرستاری بکنند و همین امر باعث می شود تا به دستان کابوی من بیش از پیش آسیب برسانند. نذر امام رضا کردم تا اگر جوجه پزشکان با کمی خوش اخلاقی دردهای کابوی مرا تشخیص دادند و از بستر بیماری نجات پیدا کرد به پابوسش برویم. دلم برای با کابو بودن در حریم شاه خراسان تنگ شده است. اگر به آن دیار سراپا نور و امید بروم حتما پنجه در پنجه های فولادینش قرار می دهم تا تمامی احساس خودم را معنا کنم. یا امام رضا ترا به کرمت که کور را شفا داده ای نمی خواهم که کور ما را شفا بدی حداقل نمک از زخمش بردار تا دل ما ریش ریش نشود. واقعاً این روزها نبودنش را در خانه احساس می کنم.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه و استاندار فارس به مناسبت رحلت عالم ربانی آیت‌الله خزعلی،

به‌ مناسبت رحلت عالم ربانی آیت‌الله خزعلی، نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار این استان، در پیام مشترکی این ضایعه بزرگ را تسلیت گفتند. 
(تصاویر) پیکر آیت‌الله خزعلی پس از درگذشت

در بخشی از این پیام آمده است: ضایعه درگذشت عبد صالح خدا، عالم وارسته آیت‌الله آقای حاج ابوالقاسم خزعلی قدس‌الله نفسه‌الزکیه موجب تأسف و تألم خاطر شد.

در این پیام افزوده شده است: ایشان که در مدت تحصیل و دوران طلبگی در محضر بزرگان دین و حضرات آیات عظامی مانند آقایان بروجردی و امام راحل کسب فیض کرد و در راه روشنگری آحاد مردم و تربیت شاگردان مکتب امام جعفر صادق (ع) متحمل مرارت‌های تبعید، بازداشت و شکنجه فراوانی شد.

امام جمعه شیراز و استاندار فارس در پیام مشرک خود اضافه کرده‌اند: رحلت جانسوز این سرباز وفادار امام عصر (عج) که موجب تکریم و بزرگداشت جایگاه غدیر و بنیانگذار این بنیاد در کشور و جهان اسلام بودند را به پیشگاه مقدس آن حضرت، رهبر معظم انقلاب، مراجع بزرگوار، حوزه‌های علمیه، علما اعلام و عموم مردم بالاخص بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌کنیم و حشر با اولیا‌ءالله و علو درجات و غفران و رحمت اللهی را برای ایشان از خداوند متعال خواستاریم.

در این پیام از عموم مردم برای شرکت در مراسم تشییع و ترحیم آن فقید سعید دعوت شده است.

چه کسانی از پرداخت یارانه ی نقدی ناراحت و چه کسانی خوشحال می شوند؟

پرداخت یارانه ی نقدی یکی از برنامه های عدالت محور دوران سردار آمر به معروف و ناهی از منکر بود. شاید یکی از دهن کجی هایی که برخی از بدبینان به انقلاب نسبت به آن انتقاد می کردند این بود که می گفتند حضرت امام فرمودند: مردم پول نفت را باید سر سفره ی خود احساس کنند. این یکی از نق و نق های آدم های اونجوری بود. در زمان دکتر احمدی نژاد این دغدغه هم جامه عمل به خود پوشاند و مردم به واقع قطره ای از پول نفت را مستقیم سر سفره ی خود احساس کردند. متاسفانه یکی از اشکالات مسوولین اجرایی ما در این است که برعکس کشورهای توسعه یافته هر رییس جمهوری که می آید باید شالوده ی عملکرد رییس جمهور قبلی را براندازد و طرحی نو در اندازد. همین عملکرد غلط باعث می شود که خیل عظیمی از کارها و سرمایه ها در ورود و خروج افراد و طرح ها و برنامه ها بیهوده تلف می شوند و اگر طرحی نو هم به کرسی بنشیند رییس جمهور بعدی باید آن را وتو کند و مجدداً چند سال طول بکشد تا طرح جدید به ثمر بنشیند. در این زمینه برخی اعتقاد دارند که پرداخت یارانه ی نقدی از اول اشتباه بزرگی بود و برخی عقیده دارند که این یارانه ها باید در مجاری اشتغال و صنایع و معادن زیربنایی هزینه شود و برخی هم اعتقاد دارند که یارانه ی نقدی باید به افراد نیازمند برسد و سرمایه داران نباید از این یارانه ها استفاده کنند. به نظر من هر سه مورد آن صحیح و منطقی نیست. چرا که اگر طرح عمومی به تصویب می رسد باید همگان از آن بهره ببرند. نمی توان پارکی درست کرد و گفت که این پارک فقط مال سرمایه دارن و یا فقرا است. و یا نباید پارک درست کنیم؛ چرا که باید در جهت اشتغال جوانان گام برداریم. کسانی که با این طرح مخالف هستند باید به آن ها گفت که شما یک ماه حقوق یک کارمند را داشته باشید و بچه هایتان را نه با پارتی و رشوه، بلکه از مجاری قانون به کار بگمارید و بعد از آن در باره ی یارانه ی نقدی نظر بدهید. اگر سرمایه داران بزرگی هستند که از این یارانه بهره می برند این بی عدالتی نیست. مثل همان چراغ راهنمایی و رانندگی می باشد که همگان حق استفاده از آن را دارند. اگر فقیری وجود دارد این باز برمی گردد به سیاست قوه ی مجریه که با طرح ها و برنامه های غلط تعداد اقتصادی افراد معدودی یک شبه ره صد ساله را طی کردند و به ثروت های کلانی دست یافتند. و اگر فقیری هم در جامعه وجود دارد این بر می گردد به همان سیاست غلط اقتصادی و اگر جوانان بیکاری در جامعه وجود دارند این هم بر می گردد به همان آقایانی که با سه چهار شغله و پارتی بازی و رشوه هایی که برخی عادت دارند در هر زمینه این رفتار را داشته باشند. به نظر من یارانه ی نقدی تا زمانی که عموم مردم به یک اقتصاد بدون استرس نرسیدند و دزدی هایی که سرمایه ی چند صد میلیونی و یا میلیاردی را یک شبه به تاراج نمی برند و دستان دزد ها به همان اندازه ی دزدی قطع نشود و چند تا آدم بی دست در جامعه مشاهده نشوند به قوت خودش باقی بماند و کسانی که با پرداخت یارانه نقدی حالشان بد می شود چند ماه حقوق و مزایای خودشان قطع شود تا طعم گرسنگی، تشنگی، بیکاری، و شرمندگی را بچشند و بعد از آن اظهار نظر بکنند.

افتتاح پروژه ۸۴۳ واحدی تعاونی شماره ۳ مسکن مهر شیراز

 بچه های سعدی این بار هم خوش درخشیدند. با افتتاح پروژه ی ۸۴۳ واحدی تعاونی مسکن مهر شماره ۳ لپویی که مربوط به مردم سعدی بود جوانان سعدی نشان دادند که می توانند کارهای بزرگ تر از این هم انجام بدهند. در ویژه مراسم افتتاحی که در مکان مسکن مهر لپویی عصر ۱۲ شهریور برگزار شده بود جمعی از مسوولان از جمله اقای جمالی معاونت کار و رفاه اجتماعی استان فارسریاست محترم اداره کار و امور اجتماعی شهرستان شیراز و دکتر قادری نماینده ی محترم مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسوولان مربوطه و مردم همیشه خونگرم سعدی حضور داشتند.
مراسم با تلاوتی چند از آیات کلام الله مجید شروع شد و سپس مهندس فروزان، مدیرعامل تعاونی مسکن مهر شماره 3 شیراز گفت: در سال 86 که بحث پروژه‌های مسکن مهر شروع شد، مجموعه شهرک مهر امام رضا(ع) واقع در لپویی به ما معرفی شد البته این منطقه در آن زمان تنها بیابان و تپه بود که امروز تبدیل به واحدهای مسکونی شده است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش‌های شبانه‌روزی برای احداث این مجتمع‌ها صورت گرفت‌، افزود: جهت احداث شهرک 5 هزار و 500 واحدی مهر امام رضا(ع) 4 تعاونی مسکن در شیراز راه‌اندازی شد که از این تعداد احداث 843 واحد به تعاونی مسکن مهر شماره 3 شیراز واگذار شد.
فروزان با یادآوری اینکه این تعاونی به‌همت مردم شهرک سعدی راه‌اندازی شد، گفت: بعد از اینکه تعاونی شماره 3 به شهرک سعدی واگذار شد، قریب 10 هزار نفر متقاضی این مسکن‌ها بودند که تقریباً یکسال و نیم مطابق شرایطی که برای مسکن مهر اعلام شده بود، پالایش صورت گرفت و 1000 نفر واجدالشرایط قطعی این مسکن‌ها معرفی شدند.
مدیرعامل تعاونی مسکن مهر شماره 3 شیراز با بیان اینکه در سال 89 زمین‌های این شهرک به شکل رسمی تحویل این شرکت تعاونی شد، گفت: در سال 90 مناقصه‌ای با حضور پیمانکاران برگزار شد و توانستیم ظرف مدت 36 ماه این مجموعه را به شهرک تبدیل کنیم.
وی با تصریح اینکه واحدهای مسکن این تعاونی در 42 بلوک در 3 سایت واقع شده است، گفت: ما به وسیله کادر فنی و خوبی که در اختیارداشتیم بحمد الهی امروز هیچ بدهی به پیمانکاران نداریم.

اعطای وام قرض‌الحسنه به متقاضیان در تعاونی مسکن مهر شماره 3 شیراز
فروزان ابراز کرد: این تعاونی، تنها تعاونی مسکن مهر در کشور است که به متقاضیان خود تسهیلات ارائه می‌دهد که این کار را در دو الی سه مرحله توانستیم انجام دهیم و طی آن وام‌های بلندمدت از سوی صندوق‌های قرض‌الحسنه به متقاضیان اعطا شد.
بنا بر این گزارش،‌ در ادامه این مراسم جمالی، معاون اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی فارس نیز گفت: به یاری خدا یک واحد مسکونی مسکن مهر در ایام هفته تعاون تحویل مردم داده خواهد شد و 4000 واحد باقی‌مانده نیز به زودی تحویل داده خواهد شد البته تنها در یکی دو شهرستان است که عملیات عمرانی مسکن مهر هنوز باقی مانده است که رو به اتمام هستند.
به گزارش ایکنا، جعفر قادری، منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: نگاه‌های متفاوتی نسبت به مسکن مهر وجود دارد که البته نظر من این بود که اگر این سرمایه‌‌گذاری‌های مسکن مهر، در جهت بهسازی و تقویت بافت‌های فرسوده شهری صورت می‌گرفت، شاید نتیجه بسیار بهتری را می‌توانستیم به دست آوریم.
وی ادامه داد: اما به هر حال لازم است که این سرمایه‌گذاری انجام شده به سرانجام برسد و خوشبختانه امروز کار به جایی رسیده که دولت با هر نگاهی که به این پروژه‌ها دارد، تلاش می‌کند تا آن را به سرانجام برساند که مردم بتوانند از این امکانات بهره‌برداری کنند.

باید پروژه‌های مسکن مهر هرچه زودتر به اتمام برسند
قادری افزود: البته این مسئله هم منطقی نیست که بخواهیم پروژه‌ای که آغاز شده و برای آن‌‌ هزینه‌های زیادی شده را نیمه تمام رها کنیم لذا باید تلاش کنیم تا بخش‌های باقی‌مانده پروژه‌های مسکن مهر زودتر به اتمام برسند زیرا افرادی که متقاضی این مسکن‌ها هستند، نیاز دارند.
عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همگان انتظار دارند که مسئولان دولتی این سرمایه‌گذاری‌های مسکن مهر را به سرانجام برسانند، گفت: البته هنوز زیرساخت‌هایی نظیر مدرسه، فاضلاب به شکل نهایی در این شهرک مهیا نیست و امیدواریم که به سرانجام برسد.

لزوم تلاش حداکثری جهت فراهم آوردن زیرساخت‌های پروژه‌های مسکن مهر
وی تأکید کرد: ما نیز تلاش می‌کنیم تا بتوانیم مشارکت دستگاه‌های اجرایی را برای رفع نیازهای این پروژه جذب کنیم که به یاری خدا شاهد رفع نیازها و همچنین فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای مجموعه مسکن مهر امام رضا(ع) باشیم.
حاج محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیز آخرین سخنران این مراسم بود که زحمت‌های انجام شده برای احداث این واحدهای مسکونی را از سوی جوانان شهرک سعدی برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری تأکید فرمودند که به جوانان اعتماد کنیم.
وی افزود: امروز مشاهده می‌کنیم که نتیجه اعتماد کردن به جوانان، حماسه 8 سال دفاع مقدس و همچنین ارتقای سطح علمی کشور است لذا ما نیز در اجرای این پروژه به تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری به جوانان اعتماد کرده و کار را به آنان سپردیم.
هاجری عنوان کرد: در این راستا امورات تعاونی مسکن مهر شماره 3 شیراز را به عهده 7 نفر از جوانان گذاشتیم و امروز نتیجه کار آنان را مشاهده می‌کنیم به طوری که این تعاونی،‌ نخستین تعاونی مسکن مهر است که پروژه خود را تحویل داده است ضمن اینکه چندین لوح تقدیر کیفیت کار نیز به آنان اهدا شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز، با تأکید بر اینکه این جوانان «ما می‌توانیم» را در عمل ثابت کردند، گفت: بحمد الهی امروز شاهد این هستیم که 843 واحد مسکونی تحویل خانواده‌های نیازمند این مسکن‌ها شده است. 

در انتها یکی از واحدهای مسکن مهر لپویی با حضور مالک توسط جناب آقای قادری نماینده ی محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مسولان همراه افتتاح و بازگشایی و مورد بازدید مدعوین قرار گرفت.