شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

شهید نبی الله عزیزی هراتی

شهید نبی الله عزیزی هراتی

     شهید نبی الله عزیزی هراتی فرزند غلامحسین در روز 31 شهریور ماه سال 1341 در یک خانواده‌ی مذهبی و مومن در تهران متولّد شد. وی تحصیلات خود را در مدارس مختلفی گذراند و سرانجام در سال 1359 از هنرستان صنعتی کارآموز موفق به دریافت دیپلم در رشته مکانیک شد.  در ایام پیروزی انقلاب همگام با مردم در راهپیمایی‌ها و تظاهرات بر علیه رژیم دیکتاتوری پهلوی شرکت می‌کرد. او با پخش پوستر و اطلاعیه­های امام و افشاء ماهیّت پلید رژیم پهلوی و حتّی به صورت درگیری­های خیابانی به همراه ملّت ایران گام بر می­داشت. در ماه­های بعد از انقلاب و فرمان امام (ره) مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی به عضویّت بسیج درآمد و مدتی را اینگونه به انقلاب و اسلام کمک کرد. قبل از اعزام به سربازی در یک شرکت تعاونی در خیابان اکباتان مشغول کار شد.

     شهید هراتی پس از 2 سال کار در اردیبهشت ماه سال 1361 به خدمت سربازی اعزام شد. سه ماه آموزشی را در پادگاه 06 تهران گذراند. پس از آن به پادگان دشت آزادگان لشگر 92 زرهی اهواز منتقل شد. حدود 14 ماه در این واحد به خدمت مشغول شد. سپس با جمعی دیگر از همرزمان به کردستان منتقل شد. حدود هشت ماه در کردستان بر علیه ضد انقلاب و دموکرات‌ها جنگید. سرانجام در تاریخ 19/6/62 در منطقه­ی (پیرانشهر) طی یک درگیری با اشـرار ضـد انقلاب، به ملکـوت اعـلا پر کشید. جنازه‌ی او پس از انتقال به تهران در بهشت زهرا به خاک سپرده شد. صداقت، پاکی، خونگرمی، خوشرویی، عطوفت و بزرگی را می­توان از جمله خصوصیّات این شهید بزرگوار نام برد.

     فرازی از وصیّت‌نامه‌ی شهید نبی الله عزیزی هراتی: پدر و مادر عزیزم: مرا حلال کنید و همواره پیرو خط امام (ره) و ولایت فقیه باشید.

(برداشت با تغییر از: سایت هنرستان کارآموز)

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد