شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

شهید یونس کیارستمی

شهید یونس کیارستمی

     شهید یونس کیارستمی فرزند قربانعلی در تاریخ 1341 در یک خانواده ی مومن و مذهبی در میگون به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در محل تولّد خود گذراند. در ابتدای انقلاب همراه با مردم ایران در برنامه‌های انقلاب از جمله: راهپیمایی و تظاهرات شرکت فعّالی داشت. در خرداد ماه 1359 به خدمت مقدّس سربازی اعزام شد. پس ار پایان دوره‌ی آموزشی به اهواز اعزام شد. در اهواز بود که با بمباران شدید دشمن مواجه می‌شود. یونس کیارستمی در تاریخ 12/7/59 توسط همین بمباران‌ها به درجه‌ی رفیع شهادت نائل می‌شود.

     شهید یونس کیارستمی اولین شهید جنگ تحمیلی در میگون است. پیکر پاکش را به میگون انتقال می‌دهند و با تشییع باشکوهی که توسط مردم به عمل می‌آید، در جوار مرقد مطهر امامزاده سید میرسلیم (ع) به خاک سپرده می‌شود. مراسم تشییع، تدفین، و مراسم یادبودی که برای آن شهید بزرگوار گرفته شد، باعث تحریک و تشویق بچه ‌های میگونی شد. بعد از آن سیل رزمندگان میگونی به جبهه‌ها سرازیر می‌شود.

     از این خانواده نه تنها شهید یونس کیارستمی، بلکه دو تن از فرزندان دیگر، همچون شهید بهروز گشتاسب میگونی و شهید اسماعیل کیارستمی هم به خیل شهدا پیوستند.

     فرازی از وصیّت نامه‌ی شهید یونس کیارستمی: مادرم، می‌دانم داغ فرزند برایت سخت و دشوار است، امّا پس از شهادتم، همانند گذشته پشتیبان امام و انقلاب باش. رضایت پدر و مادر و دوستان آرزوی من است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد