شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

برداشت من از پاسخ نامزدهای ریاست جمهوری به سوالات

بالاخره در این دور از رقابت ها یکی به ساختمان ریاست جمهوری راه پیدا می کند. اگر چه همه هشت کاندبداها انگاری با قاطعیت تمام باور دارند که فقط خودشان به این سمت پذیرفته می شود. نردبان ترقی سفت و محکم است. باید دید که کدام توان بالا رفتن را دارند. البته این برای مردم خوب و نجیبی است که با درایت و تفکر کدام را همراهی کنند و به نوعی دستشان را بگیرند و بالا ببرند. در این مناظره ها و صحبت ها و پاسخ به پرسش ها برخی فکر می کنند که گناه از دیگریست و خودشان در این مشکلات هیچگونه نقشی ندارند و فقط منتظرند تا به پاستور راه پیدا کنند و مشکلات را فله ای برطرف کنند. باید به این عزیزان گفت که فرقی نمی کند که چه کسی در پست ریاست جمهوری قرار می گیرد اگر مشکلاتی هم در این کشور وجود داشته است این مردم هستند که باید از شما بپرسند که چگونه با وجود بودن شما در هر پست و مقام بالایی این مشکل بوجود آمده است. پس به هم گیر ندهید و گناه را به نفرات قبلی نیندازید و برنامه هایتان را بگویید و این مردم هستند که به برنامه ها رای خواهند داد.

۱- آقای رضایی انگاری جدی و کمی عصبانی به نظر می رسد. البته کمتر به دولت احمدی نژاد گیر می دهد.

۲- آقای روحانی در برخوردهای اولیه خودش را با آقای خاتمی و آقای هاشمی معرفی کرده بود که در صحبت های بعدی کمتر روی این دو مقوله سرمایه گذاری کرد. همچنین در شروع کار کمی به دولت احمدی نژاد هم گیر داده بود.

۳- آقای حداد عادل انگاری صحبت کردن برایش سخت و دشوار به نظر می رسد و هرگاه ایشان را می بینم صحبت های علی مطهری در ذهنم نمایان می شود.

۴- آقای ولایتی تنها کسی است که تا حدودی خنده بر لب هایش جاریست. صحبت هایش هم تا حدودی معتدل است. به کسی و دولتی گیر نمی دهد.

۵- آقای غرضی بیشتر شبیه پدربزرگ ها صحبت می کند. از ته دل و تسلط بر اوضاع است. گذشته ها را به درستی در ذهن جا داده است. ایشان هم با توجه به  دولت های قبلی بدون نگاه به دولت خاصی صحبت می کند.

۶- آقای قالیباف پر نشاط است. تحرک و جست و خیز بالایی دارد. شاید به دلیل جوان تر بودن و یا اینکه هنوز پنجاه و هفتی فکر می کند. تحرکش به احمدی نژاد می ماند. او هم گهگاه گریزی و حمله ای به دولت احمدی نژاد دارد.

۷  آقای جلیلی خیلی آرام و سکینه صحبت می کند. خیلی دوست ندارد مشکلات کنونی را به دولتی خاص واگذار کند. به نظر می رسد منطقی ترین کار همین است. اگر بیاییم یک دولتی را محکوم کنیم، دودش تو چشم خودمان خواهد رفت.

۸ آقای عارف فکر می کند تمامی مشکلات در دولت احمدی نژاد خلاصه می شود و بهترین دولت ها در طول تاریخ دولت های خاتمی و هاشمی بوده است. همواره اینگونه صحبت می کند. انگاری با تکیه بر اسامی می خواهد رای آن ها را جمع و جور کند. 

                                                       والله علیم حکیم

سعید فهندژی سعدی

بدون ذکر منبع شرعاً جایز نیست

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد