شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

خبرها از رد صلاحیت گسترده داوطلبان عضویت شوراها حکایت دارند

گروه سیاسی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر در هیات‌های اجرایی که از 12 اردیبهشت ماه به مدت یک هفته آغاز شده بود، به پایان رسیده و از دیروز بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت شهرستان‌ها آغاز شده است، اما اخبار رسیده حاکی از آن است که در مرحله اول، یعنی هیات‌های اجرایی رد‌صلاحیت‌ها پرتعداد بوده است!
با آن‌که مقام معظم رهبری به کرات در سخنرانی‌های اخیر خود بر حضور تمامی سلایق تاکید ویژه داشتند، اما شنیده می‌شود حامیان گفتمان دولت و جمعی از اصلاح‌طلبانی که در انتخابات گذشته تایید صلاحیت شده بودند، این‌بار در مرحله اول، یعنی هیات‌های اجرایی رد‌صلاحیت شده‌اند.
حسین طلا، نماینده مجلس نهم و رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا خاطرنشان می‌کند: افرادی که توسط هیات‌های اجرایی رد‌صلاحیت شده باشند، هیات‌های نظارت نمی‌توانند صلاحیت آن‌ها را تایید کنند، اما هیات نظارت این اختیار را دارد که از میان افراد تایید صلاحیت شده توسط هیات‌های اجرایی افراد دیگری را رد‌صلاحیت کنند.
اما رد‌صلاحیت‌ها در مرحله هیات‌های اجرایی که نشانه‌هایی از اعمال سلیقه در آن وجود دارد، با واکنش گروه‌های مختلف سیاسی روبه‌رو شده است.
محمدعلی نجفی، عضو اصلاح‌طلب فعلی شورای شهر در این خصوص می‌گوید خبرهای خوشی ندارد. وی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با بیان این‌که هیات‌های اجرایی کارشان تمام شده است، می‌گوید: متاسفانه خبرهایی هست که حتی صلاحیت تعدادی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب که افراد معتدل هم بوده‌اند، تایید نشده است.
اعمال سلایق شخصی بر‌خلاف بیانات رهبر معظم انقلاب است
احمد بخشایش اردستانی نماینده مجلس نهم می‌گوید: متاسفانه در بررسی صلاحیت‌های نامزدهای شوراها نه تنها مُر قانون رعایت نشده، بلکه بیانات مقام معظم رهبری با اعمال سلایق شخصی رعایت نشده است.
وی در گفت‌و‌گو با با اشاره به بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی ضمن ابراز تاسف از رد‌صلاحیت‌های صورت گرفته تصریح می‌کند: متاسفانه در بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات شوراها شنیده‌ام که در هیات‌های اجرایی رد‌صلاحیت‌ها زیاد بوده است که این کار مطلوب نیست!
وی با اشاره به گفت‌و‌گوی خود با یکی از مسئولان تاکید می‌کند: گفتم که دو کار را باید در این زمینه انجام داد، یکی این‌که مُر قانون رعایت شود، یعنی نه فراتر از قانون رفت و نه پایین‌تر از آن و دوم این‌که باید در بررسی آن خدا را در نظر گرفت.
نماینده مردم اردستان در مجلس خاطرنشان می‌کند: به عنوان مثال اگر یکی از منابع چهارگانه (وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، ثبت‌احوال و قوه قضاییه) می‌گوید که فلان شخص ضد ولایت و یا التزام عملی ندارد، باید حتماً مستندات را ببینند، زیرا اگر قرار باشد که هیات اجرایی تنها به اعتبار این‌که یکی از منابع چهارگانه می‌گوید که فلان شخص التزام عملی ندارد، تصمیم‌گیری کند، پس چه نیاز به هیات اجرایی و نظارت است! وی با بیان این‌که رد‌صلاحیت‌ها را برای حماسه سیاسی خوشایند نمی‌بینم، تصریح می‌کند: مقام معظم رهبری فرمودند باید مُر قانون را با مد‌نظر قرار داشتن خدا رعایت کنیم، چرا که اگر این‌گونه نشود، جریان سیاسی خاص در انتخابات وارد می‌شود و در نهایت انگیزه از مردم گرفته می‌شود.
مُر قانون رعایت نشده است 

منبع: روزنامه ایران صفحه 3 مورخه 18/2/92

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد