شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

استقبال گردشگران خارجی از اجرای تعزیه‌های رضوی

در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته فرهنگ رضوی فارس در شیراز، اجرای نمایش‌های تعزیه مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه فارس، دومین هفته فرهنگ رضوی کشور از روز شنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه الی 13 اردیبهشت‌ماه در فارس آغاز شد.
در این هفته نمایشگاه هفته فرهنگ رضوی فارس نیز در محوطه روبه‌روی مجموعه فرهنگی ـ هنری حافظ دائر شده است که در حاشیه این نمایشگاه برنامه‌های متنوع فرهنگی اجرا می‌شود. اجرای نمایش‌های تعزیه، چاووش‌خوانی برگرفته از زندگانی امام رضا(ع) و ورزش‌های باستانی از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در حاشیه این نمایشگاه می‌باشد که اجرای نمایش تعزیه شب گذشته دوشنبه، نهم اردیبهشت‌ماه با استقبال بی‌نظیر گردشگران خارجی مواجه شد.
این نمایشگاه در متراژ 450 متر مربع به تعداد 55 غرفه برپا شده که اجرای کارگاه زنده خوشنویسی با موضوع صلوات خاصه و حدیث سلسلةالذهب، غرفه زندگانی حضرت امام رضا(ع)، غرفه کتاب‌های تخصصی با موضوعیت فرهنگ رضوی، غرفه کانون پرورشی ـ فکری با موضوع نقاشی کودکان، آداب زیارت و قصه‌گویی برای کودکان، نقاشی با موضوع قصص قرآن کریم از جمله غرفه‌های این نمایشگاه است.
همچنین غرفه خبرگزاری بین‌المللی قرآن و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور، غرفه میراث فرهنگی و صنایع دستی، غرفه کانون مساجد با محوریت فرهنگ علوی و فرهنگ رضوی، غرفه نمایش آثار هنری منتخب دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، غرفه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با محوریت معرفی امامزادگان، غرفه سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با محوریت ولایت، غرفه بنیاد مهدویت و غرفه ستاد اقامه نماز از جمله غرفه‌های غدیر با محوریت موضوع ولایت می‌باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد