شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

نمایشی برای حکایت بیطار

به نام خدا

راوی: و اما بعد، طوطیان شکر شکن شکرستان و راویان اخبار چنین حکایت کردند: مردی پیاز پوست می گرفت که چشمانش بسوخت و اشک از دیدگانش جاری شد؛ پس شب هنگام به سوی خانه بیطار (که همان دامپزشک امروزی است ) به راه افتاد تا دوا کند. صحنه دامپزشکی قدیم جلوی خانه بیطار مردی با الاغ مریضش ایستاده و بیطار مشغول مداوای چارپای اوست که مرد دیگری با آه و ناله وارد می شود. مرد نالان: آی بیطار به دادم برس، چشمانم، چشمانم. می سوزد. سوزش درد امانم را بریده است. آی بیطار به دادم برس. بیطار بعد از مداوای الاغ به مرد توجه می کند و می گوید: بیطار: اینجا ما برای چارپایان طبابت می کنیم. نعل و میخ و سیخ گداخته ابزار کار ماست. شما بهتر است به حکیم دیگری مراجعه کنید. مرد نالان: با التماس و تمنا مرا از درگاهت نران، نمی توانم راه بروم، چشمانم می سوزد. به دادم برس. با اصرار مرد بیطار هر آنچه در چشم چارپایان می کشید در چشم آن مرد کشید و به خانه برگشت. راوی: هنگامی که سیاهی شب به سپیدی صبح بدل گشت، فروغ دیدگان آن مرد طلوع نکرد؛ شکایت بیطار را نزد قاضی برد. قاضی در جایگاهی مشغول قسط و عدل بود که مرد نابینا وارد می شود. مرد نالان: ای عدالت گستر، ای دادخواه، ای قاضی خوب و دانا، ظلمی بر من وارد شد که دنیایم تیره و تار شده است.

قاضی: چه شده است؟

مرد نالان: دیشب چشمانم می سوخت. از شدت یوزش نزد بیطار رفتم تا دوا کند. او چیزهایی بر چشمم کشید و من به خیال آنکه مداوا شدم به منزل برگشتم. اما وقتی از خواب بیدار شدم چشمانم دیگر قدرت بینایی را نداشت. دنیا برایم تیره و تار شد.

قاضی رو به بیطار: شما چرا به معالجه این مرد پرداختی؟ شما که طبیب نیستی؟

بیطار: شما درست می گویید این قاضی دانا. من هر چه اصرار کردم که نمی توانم تو را دروان کنم گوشهایش هم همانند چشمانش شنوایی اش کم شده بود. اصرار داشت که هر آنچه با چارپایان می کنم با او هم انجام بدهم.

قاضی به بیطار: شما بروید و هیچ تاوانی نیست.

قاضی رو به مرد نالان: تو اگر خر نبودی پیش بیطار نرفتی.

راوی: سعدی پارسی گوی شیرین گفتار به ما چنین پند می دهد: که کار را باید به کاردان سپرد و بس! تا بدانی که هر آنکه نا آزموده را کار بزرگ فرماید با آنکه ندامت برد بنزدیک خردمندان به خفت رای منسوب گردد.

ندهد هوشمند روشن رای / بفرومایه کارهای خطیر

بوریاباف اگر چه بافندست / نبرندش به کارگاه حریر

گلستان سعدی / باب هفتم / در تاثیر تربیت

نظرات 3 + ارسال نظر
نبی الله محمد صالحی سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:43 http://darbandsar88.blogfa.com/

با سلام و دعای خیر

امام رضا(علیه السلام): اگر دوست دارى با ما در درجات

عالى بهشت همراه باشى، در اندوه ما اندوهگین و در

خوشحالى ما، خوشحال باش، و بر تو باد به ولایت ما،

زیرا اگر کسى سنگى را دوست داشته باشد، خداوند

در روز قیامت او را با آن سنگ محشور خواهد کرد.

امام صادق (ع) فرمود: آن « ساحل وادى ایمن» که

خدا در قرآن یاد کرده فرات است و « بارگاه با برکت»

نیز کربلا است


التماس دعای خیر

آرزو سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:16 http://linkabad.ir

سلام
جهت افزایش رایگان رتبه وبلاگ/سایت خود در گوگل و الکسا به سایت زیر برای تبادل لینک مراجعه کنید
http://linkabad.ir

توضیحات کاملتر :
تبادل لینک : یکی از روش های مهم برای افزایش رتبه و بالا بردن اعتبار سایتتبادل لینک بصورت متنی می باشد
تبادل لینک متنی که بیش از 3 ماه تداوم داشته باشد ، اعتبار و رتبه سایت را افزایش می دهد .
مزایای تبادل لینک : بیش از 75% از بازدید کننده های سایت یا وبلاگ شما از طریق جستجو در گوگل و سایت های نظیر آن می باشد . تبادل لینک یکی از موثرترین و ساده ترین راه ها برای افزایش رتبه ی سایت شما در گوگل و این گونه سایتها است .

در حقیقت هرچه میزان لینک های شما در سایت های مختلف بیشتر باشد ، از درجه ی اهمیت بیشتری در هنگام جستجو برخوردار می شود و در نتیجه می توانید با تبادل لینک ، به راحتی در صفحه ی اول و در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید و از بازدید کننده های بیشتری برخوردار شوید.


با این سیستمی که ما برای شما عزیزان به طور رایگان فراهم آورده ایم شما برای تبادل لینک نیازی نیست به شیوه ی سنتی عمل کنید و برای ثبت لینکتان در سایت مورد نظر چندین روز منتظر بمانید. در این سیستم خودکار شما پس از اینکه لینک ما را در سایت یا وبلاگ خود قرار دهید .پس از پر کردن فرم تبادل لینک و ارسال آن سیستم در همان لحظه لینک شما را اضافه میکند.

توجه دارید که موتور حرفه ای جستجو گر گوگل به لینک های تبادلی دو طرفه توجه چندانینمی کند بلکه به لینک های تبادلی یک طرفه توجه بیشتر دارد . از این رو در این سایت ما تبادل لینک پیشرفته ای را راه اندازی نموده ایم تا با سرعت هر چه تمام تر افزایش واقعیرنکینگ گوگل و رتبه در گوگل و در نتیجه افزایش آمار را داشته باشیم.

نبی الله محمد صالحی چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:41 http://darbandsar88.blogfa.com/


با سلام و دعای خیر به یکی از بهترین معلمهای ایران عزیز

عارفان علـم عاشـق می شوند


بهـترین مردم معلـم می شـوند.


عشق با دانش متمم می شود


هرکه عاشق شد معلم می شود.


التماس دعای خیر

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد