شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

آسفالت خیابان ها تولید اتاق فکر شهرداری شیراز

امروز دوشنبه 2/2/92 ساعت از 12 گذشته بود که در مسیر میدان ولی عصر شیراز عبور می کردم، دیدم کارگران آسفالت کار برای ترمیم خیابان، بدون مسدود کردن و توقف اتوموبیل ها و در بین ترافیک میدان ولی عصر، مشغول آسفالت دست انداز و چاله های خیابان هستند. ماشین ها هم به سرعت عبور می کردند و کارگران از روی بار وانت نیسان آسفالت را با بیل می گرفتند و تا آنجائیکه دستشان می رسید پرت می کردند. در ادامه با یک وسیله چوبی به سختی ماله ای روی آسفالت می کشیدند و منتظر بودند تا ماشین ها کار غلطک را انجام بدهند. به گزارش سرو آنلاین به نقل از شیرازه مورخه 29 فروردین 92، شهردار شیراز در مراسم افتتاح اتاق فکر تخصصی نخبگان شهرداری شیراز گفت: افتتاح این مرکز می تواند باعث تحول در کلانشهر شیراز شود و هر چند این امر باید سال های قبل رخ می‌داد. وی افزود: نتیجه ارتباط باعث شده است که 50 نخبه چه مستقیم و چه غیر مستقیم با شهرداری شیراز همکاری کنند. وی ضمن اشاره به اینکه یک نخبه شخصی نیست که پشت میز بنشیند و فقط در ساعت اداری کار کند، بیان داشت: استفاده از تخصص نخبگان باعث تحول در شیراز خواهد شد. شهردار شیراز گفت: در تمام معاونت های شهرداری، اتاق فکر تشکیل شده است. پاک فطرت خاطرنشان کرد: کسانی که کار اجرایی می کنند، وقت فکر کردن ندارند و باید افرادی به آن ها خوراک فکری بدهند و این افراد باید از نخبگان باشند. وی تصریح کرد: در کلان شهر شیراز هر حرکتی عمرانی که انجام می دهیم مثل این است که سنگی در دریا یا حوض آب می اندازیم و تأثیر مثبت یا منفی آن در شهر نمود پیدا می کند. اگر نخبگان روی آن کار کنند و جوانب امر دیده شود، تاثیر آن مثبت است. پاک فطرت ضمن اشاره به اینکه جمعت یک میلیون و 500 نفری شهر شیراز دارای نخبگان بسیاری است، ابراز داشت: باید 21 نخبه ناب و با تجربه، انتخاب کرد. شهردار شیراز عنوان کرد: شهر متعلق به نخبگان و آیندگان است و باید کسانی برای شهر برنامه ریزی کنند که نخبه باشند و اگر هم بلد نیستند به متخصصین امر و برنامه هایی که قبلاً برای شهر در نظر گرفته شده، احترام بگذارند. پاک فطرت بیان داشت: بیان داشت: نخبگان کسانی نیستند که صرفاً مدارک دانشگاهی دارند و مدارک دانشگاهی جزیی کوچک از شرایط نخبه است.

باید به جناب آقای پاک فطرت شهردار محترم گفت که اگر چه نخبگان از یک جایگاه ویژه ای در کشور ما برخوردارند و همه ما به آنان احترام ویژه ای هم قائلیم، اما مشکل کار با نخبگان هم حل نخواهد شد. اصلاً ورود کاندیداها برای شورای شهر را قانون مشخص می کند. در قانون اساسی به ورود نخبگان اشاره نشده است.

اصل ۱۰۰: برای پیشبرد سریع برنامه‏های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی، اداره امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت شورایی به نام شورای ده، بخش، شهر، شهرستان یا استان صورت می‌گیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می‌کنند. شرایط انتخاب‏کنندگان و انتخاب شوندگان و حدود وظایف و اختیارات و نحوه انتخاب و نظارت شوراهای مذکور و سلسله مراتب آنها را که باید با رعایت اصول وحدت ملی و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی و تابعیت حکومت مرکزی باشد قانون معین می‌کند.

در این اصل به صراحت اعلام می کند برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور که امیدوارم در آینده این سرعت جامه عمل بپوشاند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد