شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

تعزیه در اربعین حسینی

به مناسبت اربعین حسینی گروه تعزیه چهارده معصوم شیراز سعدی، سه اجرا در سه منطقه ی شیراز داشته است. اجرای اول به دعوت شهرداری منطقه ی هفت شیراز در محوطه ی پارک جنب شهرداری انجام شد. در این برنامه قسمتی از تعزیه حضرت امام حسین (ع) و در ادامه ورود به قتلگاه اجرا گردید. شهرداری منطقه هفت شیراز که از قبل تدارک پخت ده تن شعله زرد را هم تدارک دیده بود، مشتاقان از ابتدای صبح در محل حاضر شده بودند. با داربست جایگاه خوبی درست شده بود و همچنین با تهیه ی تعداد زیادی صندلی، مخاطبین به راحتی می توانستند از این برنامه استفاده کنند. 

در این اجرا افراد زیر حضور داشتند: 

انبیاء خوانان: حاج بهنام شجاعی ( در شبیه جبرائیل و امام سجاد(ع))، حاج اصغر علی ویسی (در شبیه امام حسین (ع))، اشکان شاه محمدی (شبیه حضرت زینب (س))، مهران فهندژ سعدی (شبیه حضرت فاطمه ی زهرا (س))، علیرضا ترابی (شبیه عبدالله)، محمد رضا ترابی (شبیه طفل خوانان)، سیده هانیه حسینی (شبیه حضرت رقیه (س))

اشقیاء خوانان: حاج عبدالصمد فهندژ سعدی (شبیه شمر)، شجاع علیپور(شبیه ابن سعد)، مجتبی فهندژ سعدی (لشکر)، قاسم فهندژ سعدی (لشکر)، مصطفی رضایی (لشکر)، محمد حسین جاریه الرسول( لشکر)، وفایی(لشکر)

گروه موسیقی: سید هادی حسینی(ترومپت)، آقای خیراندیش(نی)، سید حسین حسینی (ضرب)، حسین سرطاوی (طبل)  

 

                      

 

تعزیه حدود ساعت 30/9 دقیقه صبح شروع و تا اذان ظهر ادامه داشت. با اتمام تعزیه اذان ظهر قرائت و نماز جماعت هم در محوطه ی پارک جنب شهرداری اقامه گردید.

در ادامه بچه ها به دو دسته تقسیم شدند. عده ای از بچه ها با طبل و دمامه برای اجرا در آرامگاه سعدی آماده شدند و عده ای هم خودشان را برای اجرا به مسجد زیبای علی بن ابی طالب (ع) در چوگیا شیراز رسانده و می بایست اجرای دوم را هم در آن مکان داشته باشند. در تعزیه دوم فقط ورود به قتلگاه خوانده شد.

یکی از کارهای زیبای امسال اهالی شهرک سعدی، اجتماع تمامی هیئات شهرک سعدی در عصر روز اربعین در محل جلوی آرامگاه بود که از استقبال خوبی هم برخوردار گردید. 

 

جا دارد از مدیریت و کلیه ی کارکنان شهرداری منطقه ی هفت شیراز، هیئت امنای مسجد امام علی (ع) و اهالی خوب محله ی چوگیا تقدیر و تشکر گردد.

نظرات 3 + ارسال نظر
سپاه رودبارقصران سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:00

درروز اربعین سرور وساالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)هیئت رزمندگان رودبارقصران با همت پایگاه شهید دستغیب آهار مراسم عزاداری باشکوهی را برگزار نمود .
این مراسم که از نماز مغرب وعشاء آغاز شدتاپاسی از شب ادامه داشت ودر پایان عزاداران برسر سفره اطعام حضرت اباعبدالله پذیرایی شدند.
سخنران این مراسم حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج محسن دعاگو امام جمعه محترم شمیرانات بودند که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به بیان مسایل مهمی همچون بصیرت و ادامه راه امام حمینی (ره)وپاسداری از حریم ولایت و نهضت عاشورا پرداختند و جمع حاضر را به فیض اکمل رساندند.

درادامه مداحان اهل بیت حاج حسین موسی خانی و حاج غلامحسین ایوبی و برادر کریمان با نوای دلنشینشان دلهای حاضرین را به به حریم کبریایی حضرت ابا عبدالله برده وبانوحه سرایی وسینه زنی درمدح امام حسین ویاران باوفایش فضای معنوی مراسم را شور وحال وصف ناپذیری بخشیدند.

سپاه رودبارقصران ضمن تقدیر وتشکر از کلیه پایگاههای مقاومت به خاطر حضور پرشور در این مراسم از زحمات عزیزانی که در برپایی این مراسم همت گماشته به خصوص فرماندهی وپرسنل پایگاه شهید دستغیب آهاروهیئت امناء هیئت رزمندگان رودبارقصران قدردانی مینماید.

اجرکم عندالله......

سپاه رودبارقصران سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:03

سلام جای شما در مراسمات هیئت رزمندگان بسیار خالیست

بابت تعزیه هم انشاء الله موفق باشید
اجرکم عندالله .........

سپاه رودبارقصران سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:05

سلام جای شما در مراسمات هیئت رزمندگان بسیار خالیست

بابت تعزیه هم انشاء الله موفق باشید
اجرکم عندالله .........

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد